Hieronder wordt stap voor stap beschreven hoe het implemetatietraject voor Flexwhere eruit ziet.
Nadat het besluit is genomen om met Flexwhere te gaan werken, zal zoals besproken met de Sales Manager, de getekende offerte, plattegronden en eventuele logo’s en afbeeldingen worden aangeleverd.
Na het ontvangen van de gegevens zal onze Accountmanager Implementatie contact opnemen om een oriëntatiegesprek in te plannen. Zie stap 2.
In het oriëntatiegesprek komen de volgende zaken aan bod:
- Het checken van de getekende plattegronden;
- Het plaatsen van werkplekken, vergaderruimtes en werkzones;
- Uitleg over gebruikers en devices;
- Uitleg over de verschillende rollen in Flexwhere;
- Uitleg over de mogelijkheden tot koppelingen met andere systemen;
- Voorbeeld van de werking van de applicatie.
Flexwhere is zo ingericht dat de personen met de Admin rol gemakkelijk zelf aanpassingen kunnen doen. Denk hierbij aan het plaatsen van werkplekken/vergaderruimtes/werkzones, toevoegen van gebruikers/devices en aanpassen van overige organisatie specifieke instellingen.
De Accountmanager Implementatie zal de gemaakte afspraken en vervolgtaken duidelijk beschrijven via een e-mail.
Samen met de Accountmanager Implementatie zal er worden bekeken hoe de gewenste manier van werken met Flexwhere gerealiseerd kan worden.
Hierbij kan er gedacht worden aan:
- Keuze voor gebruik van de Mobiele applicatie en/of ook de Desktop applicatie;
- Keuze voor wel of geen koppelingen met andere systemen.
Samen wordt er gecontroleerd of alles goed ingericht is.
In stap 4 is het tijd om Flexwhere te gaan proefdraaien binnen de organisatie.
De Accountmanager Implementatie zal ondersteunen bij het vinden van de beste manier om Flexwhere te testen in jouw organisatie. Onze Accountmanager Implementatie zorgt ervoor dat de juiste links naar Mobiele- en Desktopapplicaties voorhanden zijn.
In de eerste 4 stappen van de implementatie heeft de Flexwhere-omgeving vorm gekregen. In stap 5 is het voor de organisatie tijd om Flexwhere te introduceren bij alle medewerkers.
Wanneer de implementatie volledig is afgerond zal de Accountmanager Implementatie een Acceptatieformulier toesturen. In dit formulier wordt aangegeven dat de implementatie volledig is afgerond, en er is ruimte voor eventuele opmerkingen en feedback.
In de laatste stap zal onze Accountmanager Implementatie de implementatie volledig afronden en overdragen aan ons Flexwhere Supportteam. Hier kan je dan ook terecht met vragen over het dagelijkse gebruik van Flexwhere.
Voor overige vragen zal de Accountmanager Implementatie jullie vaste contactpersoon blijven.