background-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradientbackground-gradient
Complimenten en ideeën op klantendag

Nieuws Complimenten en ideeën op klantendag

Uit alle hoeken van Nederland kwamen ruim dertig gebruikers van FlexWhere naar de klantendag. In het gemeentehuis van Deventer brainstormden ze over de software voor werkplek reserveren en werd gediscussieerd over het vak van ict‘er en facilitair medewerker. Het leverde nieuwe inspiratie op voor onze ontwikkelaars en nieuwe inzichten – en een flink groter netwerk – voor de gebruikers van FlexWhere.

Hoe ga je om met medewerkers die een laptop gebruiken? Welke koppelingen met andere software hebben meerwaarde? Op welke manier voorkom je een no-show in vergaderzalen? Hoe zorg je ervoor dat medewerkers op ongebruikte werkplekken inloggen als er nog spullen van een collega liggen? Wat is de toekomst van flexwerken en zijn sensoren wel zo belangrijk?

Het zijn slechts enkele van de vele vraagstukken die voorbijkwamen tijdens de klantendag van FlexWhere in Deventer.

De vragen zijn vaak hetzelfde, maar de oplossingen verschillen. Wat wel en wat niet werkt, ligt voor een deel aan de organisatie. Een kleine gemeente zoals Fryske Marren is anders dan een grote, zoals Rotterdam. Daar maken 12.000 ambtenaren gebruik van FlexWhere. En een organisatie als het Van Goghmuseum verschilt van het Leids Universitair Medische Centrum (LUMC).

Voor veel deelnemers was juist die verscheidenheid aan werkwijzen en inzichten aanleiding om te netwerken en verder te praten over FlexWhere, flexwerken en flexibele werkplekken.

Creatieve oplossingen voor flexwerken

Toch zetten sommige oplossingen iedereen aan het denken. Bijvoorbeeld de manier waarop de gemeente Zaanstad met vergaderen omgaat. Verreweg de meeste ruimten kunnen niet vooraf worden geboekt. Als medewerkers willen vergaderen, kijken ze in FlexWhere welke ad hoc-ruimten vrij zijn en gaan daar zitten.

Met één druk op de knop, of via een sensor, weten collega‘s in Zaanstad dat die plek even bezet is. De ruimten worden zo veel efficiënter gebruikt en van no-show is geen sprake.

Klantendag 2019 digital signage deventer 700x366.jpg

Presentatie in de gemeente Deventer tijdens de klantendag.

Hoe FlexWhere de manier van werken beïnvloedt, kwam onder meer ter sprake tijdens de rondleiding in het prijswinnende gebouw van de gemeente Deventer. Medewerker Facilitaire Zaken Dennie Kip liet de deelnemers aan de klantendag zien hoe zijn organisatie FlexWhere inzet. Door het prachtige nieuwe pand staan grote schermen waar ambtenaren een vrije werkplek vinden kunnen. Via FlexWhere boeken ze ook de talloze zitjes en vergaderplekken. In Deventer kunnen de achthonderd medewerkers niet meer zonder de software, bekende Kip.

“Mooi dat organisaties FlexWhere zo verschillend inzetten"

Dorien Willems van FlexWhere is blij met de resultaten van de klantendag. “Het is prachtig te zien dat organisaties FlexWhere zo intensief, maar ook zo verschillend gebruiken", zegt ze. “We kennen onze klanten natuurlijk, maar het heeft grote meerwaarde om ze fysiek samen te brengen.”

"We hebben met een deel van onze vele gebruikers een mooi gesprek gevoerd over lastige dilemma‘s als gebruikersgemak, sensoren en privacy. We nu nog beter waar we naartoe moeten gaan met onze software. En we zijn gesterkt in onze mening dat FlexWhere precies biedt wat nodig is voor flexwerken.”

Delen:

FacebookLinkedInTwitter
Heeft deze pagina je geholpen?
Ga naar Nieuws & Inzichten

Meer nieuws en inzichten